Ik krijg deze error in de maillog:
Jun 8 10:20:56 pabx qmail: 1307521256.038243 delivery 96:
failure: /usr/bin/syn3-dagent:_line_25:
_/usr/bin/dspamc:_No_such_file_or_directory/All_mailbackends_are_down,_retry_again_later...
/I'm_not_going_to_try_again;_this_message_has_been_in_the_queue_too_long./
Dit op versie 4.3.1 van Syn-3
Syn-3 draait als VM op een Citrix Xen server.
Deze VM hebben we vandaag overgezet van open source Xen naar Citrix Xen.
Ik dacht eerst dat dit de oorzaak was maar ik heb dezelfde melding ook in mei gevonden:
May 29 04:41:07 pabx qmail: 1306636867.047255 delivery 9540330:
failure: /usr/bin/syn3-dagent:_line_25:
_/usr/bin/dspamc:_No_such_file_or_directory/All_mailbackends_are_down,_retry_again_later...
/I'm_not_going_to_try_again;_this_message_has_been_in_the_queue_too_long./
Deze Syn-3 installatie is onze telefoon centrale (Asterisk voice server)
Ik heb nu de service "Qmail mail bezorging en afhandeling" uitgezet
om ervoor te zorgen dan de load weer 0.00 is i.p.v. > 1 .
Weten jullie een (snelle) oplossing?
Of zou Syn-3 updaten dit probleem kunnen oplossen?